Verhalen 2014

Begin maart 2014 zijn we gestart met de vervulling van de wens voor het Thomashuis in Klundert.  Er is een omheining gemaakt voor het Thomashuis in Klundert, zodat dit mooie huis van privacy wordt voorzien. In een Thomashuis wonen mensen die kwetsbaar zijn. Dat kan allerlei oorzaken hebben, zoals een laag IQ, autisme of het syndroom van Down. Het Thomashuis in Klundert wordt geleid door José en Dennis Rikkers. We maken met deze omheining niet alleen het gezin blij, maar ook de 6 bewoners die er op dit moment wonen!

Thomashuis

Op 30 april bezochten we René op zijn dagbesteding in Klundert. Samen met zijn fietsmaatje (aandrager van de wens) verraste we René met zijn ‘Eftelingcheque’.

Jeanette, zijn begeleidster op de dagbesteding was bij deze dag aanwezig en  beschreef René zijn wensdroom dag als volgt:

‘ We hebben een superdag gehad. Rene heeft ontzettend genoten van de stoomtrein, de oude tufferbaan, pagode enz. Een heerlijke lunch als rustpauze en weer door. Soms zag je bij Rene wat waterige ogen na een intense lach, … wat een goed gevoel geeft je dat. Namens Rene en begeleiding Sovak willen we Rob bedanken voor zijn inzet voor deze dag, en Stichting Wensdroom voor het mogelijk maken. Het was TOP!’

rene efteling

Ergens eind april 2014 kregen we een heel bijzondere brief van een vriendin van een bijzondere familie (zie onderstaande foto). Dit was een van de grootste wensaanvragen die we ooit hebben gekregen als Stichting Wensdroom Moerdijk, namelijk een geheel verzorgd wensdroomweekend in Disneyland. Nadat medische informatie is ingewonnen en een sponsor is gevonden, hebben we besloten deze wens (in het geheim) te realiseren. Er volgde een periode van afspraken met de wensaanvrager en het wensdroomweekend kreeg steeds meer vorm: tijd om de familie te verrassen! Een heel bijzonder bezoek met een lach en een traan.

familie nederlof dusseldorp

De datum werd, gezien de medische situatie, in overeenstemming met het gezin vastgesteld. De taxi werd geregeld, medische paspoorten, het verblijf, een plan werd opgesteld, contactpersonen gezocht, nummers werden uitgewisseld en het wensdroomweekend kon beginnen! Op vrijdagmorgen werd het gezin thuis opgehaald door. Wij waren erbij om ze uit te zwaaien. Bekijk hieronder het filmpje dat gemaakt is door Marcel Otterspeer (www.otterspeer.com)

Vanaf het moment dat ze in Disneyland waren aangekomen, kregen we berichten met updates. De kamers waren perfect, de tickets waren gehaald en het genieten kon beginnen! De volgende dagen ontvingen we foto’s en daarop is te zien dat zij allemaal stralen. Ze hebben een heerlijk weekend, als gezin, kunnen genieten en dat hebben ze meer dan verdiend.

wensdroom weekend disneyland

Wat als je kind een stofwisselingsziekte heeft, waardoor hij/ zij dagelijks maar een minimale inname eiwitten mag binnenkrijgen? Dit betekend grofweg dat hij/zij (bijna) geen melkproducten, vlees en vis mag eten. En dat terwijl je je kind alles wilt laten proeven en gevarieerd wilt laten eten. En terwijl elke dag een ander recept bedenken voor de meesten al erg lastig is, maakt dit het nog wel even ingewikkelder.

We kregen een leuke wensaanvraag; of we een leuke kookworkshop wilde organiseren voor de ouders, waarbij rekening werd gehouden met bovenstaande informatie. Natuurlijk wilden we dat! Een kok en locatie waren al snel gevonden, maar we misten de nodige kennis/informatie over deze specifieke ziekte, dus schakelde we de hulp van een diëtiste in.

De kok heeft speciale menu’s samengesteld en daar hebben we een  kookboek van gemaakt met persoonlijke gerechten! Dit kookboek kregen de ouders uiteraard mee, samen met een mand vol producten die ze goed konden gebruiken om zelf de menu’s uit te proberen.

kookboek

Een super leuke, leerzame middag volgde; samen koken, nieuwe dingen leren, inspiratie opdoen. Daarnaast mochten de ouders samen genieten van een drie- gangen menu naar keuze, dat is aangeboden door Dinercafé van der Hooft.

Nogmaals dank aan Dinercafé van der Hooft in Zevenbergen voor het beschikbaar stellen van hun keuken en aan Ronald Oerlemans, de kok!

koken