Oktober 2013

Zevenbergen, oktober 2013.

Het is al weer van september 2012 geleden dat wij sponsoren en belangstellenden over het werk van de Stichting Wensdroom Moerdijk hebben geïnformeerd. Dat wil niet zeggen dat in die periode niets is gebeurd. De in de vorige nieuwsbrief al aangekondigde sponsoractiviteiten van Zezam en de Black Sheep Swingband hebben plaatsgevonden en hebben aanzienlijke bedragen opgebracht voor de Stichting. Daarnaast zijn van meerdere sponsoren nog bedragen ontvangen. SGZ had een toezegging gedaan aan de stichting voor een bijdrage die verspreid over de periode van een jaar beschikbaar werd gesteld. Die periode is nu afgelopen. Wij willen namens de mensen die wij hebben kunnen helpen de sponsoren hartelijk danken voor hun bijdragen.

Omdat de Stichting inmiddels een vermogen heeft verworven waarvan wij als bestuur vinden dat dit voldoende basis is voor het realiseren van projecten die binnen het doel van de Stichting vallen, hebben wij als bestuur in 2013 het initiatief genomen om het werk van de Stichting meer bekendheid te geven bij de verschillende zorgorganisaties die naar het idee van het bestuur mensen zouden moeten kennen die in aanmerking zouden kunnen komen voor hulp door de stichting. Wij begrijpen dat dit voor de organisaties uit privacy overwegingen best moeilijk is, maar de stichting hoeft niet direct voorstellen van hulpverleners te ontvangen, als hulpverleners het werk van de stichting onder de aandacht brengen van mensen die naar hun idee geholpen kunnen worden, dan kunnen de mensen zelf of familie of bekenden een aanvraag indienen. In de loop van dit jaar zijn daar meerdere aanvragen die ook zijn toegekend uit voortgekomen. Positief dus!! Mocht u als sponsor iemand kennen waarvan u denkt dat die door de stichting geholpen zou kunnen worden schroom dan niet de betrokkenen op het bestaan van de Stichting Wensdroom te attenderen of eventueel zelf een aanvraag in te dienen. Het moet gaan om personen die in de Gemeente Moerdijk wonen een geestelijke of lichamelijke beperking hebben én een wens zelf niet financieel kunnen dragen.

In april 2013 zijn de jaarstukken door de accountant opgesteld en zijn deze door het bestuur van de stichting vastgesteld. Overigens is dat een in natura gesponsorde activiteit waar wij als bestuur uiteraard erg blij mee zijn, het helpt de kosten zo beperkt mogelijk te houden zodat zoveel mogelijk bijdragen terecht komen bij projecten waarvoor ze zijn bedoeld. Omdat het bestuur graag transparant is naar de sponsoren zullen wij de kerncijfers op de site openbaar maken. Als ANBI zijn wij overigens ook verplicht transparant te werken. Door de Belastingdienst zijn aanvullende eisen gesteld om als ANBI te kunnen kwalificeren, uiteraard zorgen wij als bestuur dat wij aan die eisen voldoen.

Dat het bestuur dit jaar veel aandacht heeft besteed aan het meer bekend maken van het werk van de stichting bij professionele zorgverleners wil niet zeggen dat geen wensen zijn uitgevoerd. Een greep;
-Bianca is in een prinsessenjurk opgehaald door een limousine en heeft een verwenmiddag gekregen.
-De tuin waarvan in de vorige nieuwsbrief al sprake van was is beter begaanbaar gemaakt opgeruimd en opgeknapt met medewerking van medewerkers van de Gemeente Moerdijk (doe dag), waarvoor nog dank.
-Voor een gezin een week-end geregeld in de Efteling met een huisje in de buurt.
-Voor iemand die een zonnescherm niet meer met de hand kon bedienen een nieuw elektrisch exemplaar geregeld.
-Voor moeder met begeleiding door dochter reis naar Lourdes geregeld.

Verder zijn er op dit moment enkele wensen waarover het bestuur gaat beslissen of ze ten uitvoer kunnen worden gebracht.

We houden u op de hoogte!