Eind 2014/begin 2015

Hoog tijd voor een terugkoppeling van wat heeft plaatsgevonden sinds de vorige nieuwsbrief.

Gelukkig zijn er nog steeds veel mensen die het werk van de stichting een warm hart toedragen en het werk van de stichting financieel willen ondersteunen. Soms gaat het om beperkte bedragen maar soms ook grote bedragen. Als bijzondere giften willen wij niet onvermeld laten een gift van Junior Kamer Volcke Rack aan de stichting voortvloeiend uit hun jaarlijkse actie en die van een beleggingsclub die een substantieel bedrag hebben geschonken. Mede namens de mensen die wij met de geschonken bedragen kunnen helpen hartelijk dank aan de gulle gevers.

De financiële gegevens over 2014 liggen op dit moment bij de accountant om de jaarrekening samen te stellen. Zodra de financiële verantwoording door het bestuur is goedgekeurd zullen wij de informatie op de website plaatsen, zodat wij daarmee ook voldoen aan de wettelijke eisen voor een ANBI. Ook de accountant willen wij hartelijk danken voor de sponsoring van de kosten.

Overigens kan ik u aanbevelen de website van de stichting te bezoeken als dat al wat langer is geleden. U zult opmerken dat die is vernieuwd en daarmee een frisse, moderne, meer professionele uitstraling heeft gekregen. Dat is het werk van Renske Reniers die officieel wel geen bestuurslid is maar die wij door haar kennis op het gebied van de moderne communicatie waaronder ook begrepen de sociale media eigenlijk niet meer kunnen missen.

Het afgelopen jaar hebben wij de volgende wensen kunnen vervullen:

• Het Thomashuis in Klundert heeft een omheining gekregen zodat de bewoners wat meer privacy en bescherming hebben.
  • René is samen met zijn fietsmaatje en begeleider een dag naar de Efteling geweest en ze zijn daarna uit eten geweest in een wegrestaurant. René is namelijk een groot fan van vrachtwagens. Hij heeft een topdag beleefd.
  • Een ernstig zieke man heeft zijn wens in vervulling zien gaan: het bijwonen van het concert van Andre Rieu in Ahoy in Rotterdam. Dank ook aan de Stichting Ambulance Hulp die het vervoer mogelijk heeft gemaakt.
  • De heer Verhoef die door zijn fysieke beperking niet meer van een gewone fiets gebruik kon maken, heeft een driewieler met trapondersteuning in bruikleen gekregen. Hij kan nu weer naar buiten.
  • Een gezin uit Klundert heeft een heel bijzonder wensdroomweekend in Disney land Parijs beleefd.
  • De in Turkije wonende dochter van een ernstig zieke vrouw uit Zevenbergen is in de gelegenheid gesteld haar moeder te bezoeken. Zij hebben elkaar in een moeilijke periode veel steun kunnen geven.

Minder goed nieuws is dat wij een bestuurswissel gaan krijgen. Toos Christianen-de Moor die vanaf de oprichting bestuurslid is, heeft aangegeven te willen terugtreden als bestuurslid omdat zij het alles bij elkaar erg druk heeft. Dat vinden wij erg jammer, want Toos heeft zich altijd enthousiast ingezet voor het werk van de stichting. Zij heeft een groot netwerk in de gezondheidszorg en is altijd erg creatief in het bedenken van oplossingen. Wij kunnen niet anders dan haar besluit respecteren maar niet na haar bedankt te hebben voor het werk wat zij heeft gedaan voor de mensen die de stichting heeft kunnen helpen. Toos bedankt!! Wij zullen u informeren als de vacature is ingevuld.

In het bestuur denken wij ook na hoe wij het werk van de stichting meer bekendheid zouden kunnen  geven in de kernen Zevenbergschen Hoek, Standdaarbuiten, Moerdijk en Willemstad. Het valt op dat mensen die wij hebben kunnen helpen vaak wonen in de kernen Zevenbergen, Fijnaart en Klundert, maar de Gemeente Moerdijk is groter dan die kernen. Wij houden ons aanbevolen voor ideeën of wensen uit die kernen.